Blog
2013 20 May

Web designer in 2013? 30% design + 30% seo + 30% marketing + 20% sales

Indiferent daca lucrezi, citesti sau ai o afacere online ai auzit de SEO (Search engine optimization) si de rolul extrem de important al unei strategii seo de calitate atat on-site cat si off-site , pentru succesul unei afaceri online.

Pentru ca toti suntem afectati, indiferent ca suntem designeri, programatori, marketeri sau detinem un site online, mi-am propus sa scriu despre cum afecteaza Google si modificarile sale jobul de web designer.

Pana in 2012 un web designer(graphic designer) avea un job destul de simplu, la prima vedere: sa creeze un layout pe baza cerintelor clientului sau (si) ideile echipei. Din 2012 lucrurile se schimba la 180 de grade. Link-urile sunt extrem de greu de obtinut, brandurile primesc avantaj dpdv seo, astfel incat seo on-site devine principala unealta a site-urilor in incercarea de a obtine trafic de calitate. 

Google cauta si cere content de calitate. Serviciile seo includ in proportie din ce in ce mai mare content marketingul. Ai nevoie de content de calitate, de trafic pe long tail, de continut care sa vanda..... ai nevoie de continut! Si tot acest continut sa fie indexat rapid, sa fie usor de citit, si "la vedere" (nu ascuns) .

Aici apare design-ul, layoutul site-ului, acea imagine care poate spune 1000 de cuvinte sau nimic. Nu te mai poti numi web designer daca nu ai cunostinte minime de seo sau marketing online, pentru ca design-ul tau trebuie sa contina elemente de marketing, sales si continut, dar in acelasi timp sa fie usor de utilizat si sa genereze conversii!

Trebuie sa arate bine. Dar trebuie sa fie structurat pentru continut si conversii.

Sa presupunem ca design-ul de astazi este pentru un magazin online. Magazinul trebuie sa obtina rezultate foarte pune pe majoritatea paginilor, mai ales pe index(home), categorie si produs.

Pentru index se opteaza de obicei pentru tipul standard, banner mare, block cu multe produse, poate un block cu cateva categorii, si footer.
Pe pagina de index am nevoie obligatoriu de content, de cele mai importante categorii si produse. Cum categoriile sunt poze, si produsele poze cu titlu, continutul devine o problema. Unde il adaug?

Pe pagina de categorie am o lista de sub-categorii, un numar x de produse si filtrele aferente. Dar eu am nevoie de continut, pentru ca trebuie sa obtin trafic pentru cautarile aferente. De exemplu, daca am o categorie denumita ceasuri de dama, am nevoie de continut relevant pentru aceasta categorie. Unde il pot adauga?

Pe pagina de produs, am titlu, imagini, pret, stoc, descriere, recenzii. Aici ma folosesc de textul din descriere, dar daca concurenta este mare pentru produsele mele, o sa am nevoie de video, faq, tab de livrare (seo local).... si toate cat mai "la vedere" si mai putin ascunse in tabs. Unde le adaug?

Pagina de checkout are tendinta sa genereze un procent foarte mare de exit. Pe unele nise de peste 50%. Clientii sunt pe site sa cumpere, nu sa completeze chestionare!
Ai intrebat daca clientul ofera plata cu cardul? Stii ca vizitatorii prefera sa faca checkout fara login? Si ca > 30% comanda telefonic? Sau nu faci design la pagina de checkout?

Design-ul este un element esential pentru conversii. Dar trebuie sa tii cont de faptul ca sunt necesara bannere pentru promotii in header sau footer, cat si in continut. Bannerele din home page nu trebuie sa fie cat tot site-ul, ci trebuie sa fie clare si sa transmita mesajul dorit. 

Trebuie sa fie simplu de utilizat. Dar trebuie sa aiba o structura de link-uri interna bine gandita. Trebuie sa genereze conversii. Dar trebuie sa genereze si trafic.....si lista poate continua.

Google schimba regulile jocului din mers, dar schimba si joburile online. Daca esti web designer in 2013 si nu cunosti seo, nu intelegi ce inseamna promovare sau vanzare, si nu ai adaugat cateva produse pe un magazin sau content pe un site, e vremea sa te apuci de invatat.
Un web designer trebuie sa stie design (se subintelege), seo (pentru design-ul pozitiilor si a elementelor seo (link, title, meta, continut etc.)), marketing si sales (pentru conversii prin baners, butoane, navigare, usurinta in utilizare etc), pentru a putea crea site-uri de calitate pentru clienti.

Postul nu se adreseaza celor care au un site dezvoltat pe o tema de wordpress (sau orice alta solutie cms), iar ei considera ca au un site cu design deosebit. Un site este un proiect, ce necesita modificari constant, atat dpdv design cat si continut. Iar toate astea nu se obtin printr-o tema de 50 usd niciodata. Orice tema se cumpara pentru design (design agreat de proprietar), nu de clienti si nici de un consultant seo.

Daca ai o agentie de web design, adauga in fisa de interviu cateva intrebari basic despre seo, marketing si sales. Un web designer fara cunostinte seo, marketing sau sales, e ca un arhitect fara unelte de masurare.
Google ne cere site-uri de calitate, si tot el ne ofera traficul. Un site cu design bun, dar creat fara sa tina cont de google (sau alte motoare de cautare), este identic cu un magazin superb, construit in camp. 

De ce 110%? Pentru ca e nevoie de 110% sa obtii un design de calitate!