Detalii ce nu trebuie uitate atunci cand ne lansam site-ul
Am realizat design-ul, CMS functioneaza, am adaugat continutul si clientul este fericit. Este timpul sa ne lansam site-ul. Sau nu este asa? Inainte de a lansa un site, poti uita unele lucruri, in graba ta de ati vedea site-ul live. Este util sa ai o lista cu lucrurile pe care trebuie sa le faci, cu ultimele detalii si retusuri, inainte de ati lansa site-ul in toata lumea.
In lista urmatoare vom evidentia cativa pasi pe care nu trebuie sa-i uitam:
Favicon-ul
Favicon-ul are rolul de a marca tagul sau fereastra site-ului in browser. El se salveaza automat cu bookmarkul, facilitand identificarea site-ului pentru utilizatori, in functie de imaginea pe care o afiseaza. Unele browsere iti salveaza faviconul in director ca favicon.ico, dar ca sa fii sigur ca acesta e incarcat tot timpul, include urmatoarea sintaxa in head:
<link rel=”icon” type=”image/x-icon” href=”/favicon.ico” />
Titlurile si datele meta
Titlul paginii tale este un element important pentru SEO , cat si pentru utilizatorii tai, care vor cunoaste continutul paginii, in functie de acesta. Fii sigur ca titlul sa se modifice pe fiecare pagina si sa aiba legatura cu continutul paginii.
Pentru majoritatea browserelor, descrierile meta nu sunt la fel de importante pentru SEO ca si titlurile, dar este totusi o idee buna sa le includem. Modifica descrierea in fiecare pagina, ca sa aiba legatura cu continutul, pentru ca asta e ceea ce Google arata la rezultatele cautarii.
Compatibilitatea browserelor
Tocmai cand credeai ca designul arata perfect, il verifici in IE si observi ca totul este stricat. Este important ca site-ul tau sa fie compatibil cu toate browserele. Nu trebuie sa fie perfect ca design, dar trebuie sa fie functional, iar utilizatorul nu ar trebui sa observe probleme. Browserele de care trebuie sa tii cont: Chrome, Safari 3, Firefox 3, Internet Explorer 6, 7, 8.
Link-urile
Nu presupune ca toate linkurile merg de la sine. Verifica-le. Se poate intampla sa uiti sa adaugi ”http://” la linkurile externe. Nu uita, de asemenea, de regula general valabila, de a pune link pe logo catre pagina principala.
Totodata analizeaza-ti linkurile. Sunt suficient de evidente pentru noii utilizatori? Acestea ar trebui sa fie usor de observat pe pagina. Nu sublinia textul care nu este link, pentru ca iti va deruta utilizatorii.
Validarea
Scopul tau ar trebui sa fie ca site-ul sa fie 100%validat. Acestea fiind spuse, nu este o tragedie daca site-ul tau nu se valideaza, dar este important sa cunosti motivele pentru care nu merge, ca sa poti repara diverse erori. Unele dintre cele mai comune erori sunt date de lipsa tag-ului ”alt” , omiterea tagurilor de inchidere si utilizarea “&” in locul lui “&”.
Instrumente de analiza a traficului
Instalarea instrumentelor de analiza este utila in masurarea statistica a numarului vizitatorilor tai si a felului in care site-ul tau functioneaza. Dintre aceste instrumente le numim doar pe: Google Analyctics, Clicky, Kissmetrics, Mint, StatCounter.
Optimizarea
Cu totii dorim ca site-ul nostru sa functioneze la eficienta maxima. Cateva masuri pe care nu trebuie sa le uiti: reducerea cererilor pe HTTP, optimizarea imaginilor pentru web, comprimarea javascript-ului si a fisierelor de CSS.
Back-up-ul
Daca site-ul tau se bazeaza pe o baza de date, ai nevoie de o solutie de salvare a datelor. Astfel eviti riscul de ati pierde informatiile. Daca folosesti WordPress, instaleaza Wordpress Database Backup,pe care il poti seta sa-ti trimita salvari prin mail.