Blog
2012 12 Aug

NU lasa competitia sa-ti decida strategia SEO

Cu mai putin de 2 ani in urma, ne-am decis sa ne largim gama de servicii online prin serviciile de optimizare pentru motoarele de cautare, cunoscute sub denumirea scurta de SEO.

In acelasi timp Google a decis in 2012 sa schimbe regulile jocului, modificand algoritmul de mai multe ori,  modificari ce au creat multa panica in mediul online. Modificarile majora se aplica tehnicilor de SPAM, foarte dezvoltate in ultimii 2 ani de catre toti cei din industria SEO. Daca ai oferit servicii seo, pentru un client, sau pentru site-ul tau, e imposibil sa nu fii "atins" de ultimele modificari.

DA, google modifica algoritmul in incercarea de eliminare a spam-ului si implicit penalizeaza spamerii. Update-ul a avut efectul scontat, cu mici "greseli" pe care google incearca sa le remedieze, dar motivul acestor modificari este clar: Eliminarea site-urilor care se dezvolta pe baza spam-ului. 

Cei care nu au avut niciodata un client sau vreun site pe o nisa mai grea, nu au habar de modificarile google si bineinteles nu inteleg diferenta intre un link bun si un link spam.

In Romania companiile medii si mari aleg sa-si dezvolte strategia SEO "in-house", angajand o echipa sau un "seo manager" care sa dezvolte aceasta strategie. Aceleasi persoane devin implicit responsabile de esecul strategie si in cel mai rau caz de falimentul online al companiei, pe termen mediu si lung. Este principalul motiv pentru care un manager seo nu rezista intr-un astfel de job, mai mult de un an. Majoritatea celor cu experienta in seo aleg sa lucreze intr-o companie ce se ocupa cu tot ce tine de web (online), de la proiecte ecommerce sau promovare online, la social media si optimizarea conversiilor. De ce? Pentru ca toate aceste servicii sunt legate strans si decid succesul sau esecul unui proiect online.

Nu poti angaja o echipa seo si sa ai pretentia ca ea sa creasca, sa evolueze, cand tu te ocupi cu vanzarea de mobila, cum nu poti angaja programatori intr-o firma de asigurari si sa ai pretentia sa ai o atmosfera constructiva ( ca intr-o agentie de webdesign sau software!).

Frica de un nou update Google, de penalizarea site-ului, sau de pierderea locului de munca, fac ca imaginatia, inteligenta si "inovatia" sa dispara complet. Se prefera "copiatul" concurentei, atat dpdv al linkurilor cat si a strategiei. A devenit mult mai simplu sa copiezi strategia unui concurent, decat sa-ti dezvolti o strategie proprie si unica.

In acest moment, concurenta iti face strategia seo, iar acest aspect este unul deosebit de GRAV.

Un exemplu simplu: noi detinem peste 100 de site-uri ale agentiei si peste 300 de site-uri ale clientilor. In cazul in care unul din site-urile noastre este "copiat" dpdv al strategiei SEO, iar acel site e penalizat, cei care au copiat strategia sunt si ei penalizati. Daca pe noi nu ne deranjeaza, cu siguranta cei care au copiat strategia noastra dau vina pe vreme, Google, trafic, etc.

Nu poti detine o companie cu zeci de angajati, care sa-si bazeze veniturile si viitorul pe strategia de promovare concurentei. 

SEO e mult mai mult decat un tabel de linkuri, un numar total de roots, un raport lunar.....