Blog
2011 17 Dec

Costo.ro si piata de ecommerce din Romania

In decembrie 2010, Attitude si-a propus sa dezvolte un proiect de ecommerce ( magazin online ) pentru piata din Romania. Dupa mai bine de 10 luni, discutii, negocieri, am realizat ca momentan o investitie intr-un astfel de proiect nu este fiabila. Costo contine mai multe magazine online, ce ofera produse si servicii diverse, astfel incat ne dorim sa devina ce mai important magazin online din Romania.

Costo.ro este un proiect ce imbina vanzarea de produse online cu cea de servicii. Dorim sa oferim posibilitatea vizitatorilor sa-si faca cumparaturile intr-un singur loc, cu un singur cos de cumparaturi si o singura plata.

Ce nu functioneaza?

  1. Magazinele online din romania nu au poduse pe stoc!!! Astfel o comanda pentru un produs poate genera o livrare intre 2-14 zile, sau are sanse mari sa fie anulata, daca produsul respectiv nu exista pe stoc a furnizor.
  2. Idea de plata cu cardul de debit (credit) nu este perceputa ca o optiune viabila, astfel incat 95% dintre cumparatorii online prefera sa plateasca la livrare (ramburs).
  3. Preturile afisate nu sunt tot timpul cele reale, magazinele nu au preturi fixe, preturile lor depind de furnizori.
  4. O comanda generata de costo, in care sunt comandate 3 produse de a 3 magazine, genereaza o factura de livrare foarte mare, si o perioada de livrare diferita, astfel incat clientul plateste o suma consistenta pentru livrare, dar primeste produsele in zie diferite, sau unele sunt anulate, provocand foarte mute nemutumiri.
  5. Comenzile online, nu se fac in sistem normal, datorita optiunii de plata la livrare. Pentru fiecare comanda efectiva, furnizorul de servicii sau produse, suna si confirma comanda cu clientul. Astfel un client, care comanda 5 produse, este sunat de 2-5 ori de catre magazin, dar si de catre 2-5 ori de catre curier.
  6. Serviciile online nu se vand prin simpla apasare a butonului "comanda", ci se vand pe telefon.

Si lista poate continua.

Astfel, costo.ro ramane in sistem beta, pana cand vom reusi sa incheiem parteneriate cu 1 sau mai multe magazine, care reusesc sa livreze produse in termen de fix (stoc), si care sa ofera in proportie destul de mare, livrare gratuita. 

Ne-am propus pentru 2012 sa reusim sa gasim 1 magazin online ce poate indepinii aceste conditii, si purtam negocieri cu cateva magazine online din Europa si Statele Unite. 

Serviciile de asigurari online, raman active, dar fara o promovare intensiva.
Serviciile de turism se vor oferii printr-un proiect separat de turism.

 

scris de

Cristian Butaru Project Manager