Tu ai un scop, dar si vizitatorii site-ului tau au?
Tu ai un scop, dar si vizitatorii site-ului tau au.
Oamenii viziteaza un site cu un scop. Au nevoie de un anumit lucru si se astepata ca tu sa il poti oferi. Dupa ce au terminat cu cautarile pe Google, dup ace au descoperit site-ul tau pe StumbledUpon, au accesat un link dintr-o sursa sigura sau pur si simplu au tastat adresa ta de web de pe cartea ta de vizita, ei acceseaza site-ul tau in speranta ca le poti oferi ceea ce au nevoie. Este un lucru valabil fie ca vinzi produse, fie servicii, fie doar informatii. De exemplu, vizitatorii tai poate vor sa:
- Cumpere o zgarda de caini glow-in-the-dark (lumineaza pe intuneric) cu un GPS incorporate pentru a nu-l mai rataci pe Fido in mijlocul noptii;
- Aleaga liceul potrivit astfel incat sa gaseasca polimeri ce emit lumina pentru a dezvolta noi tehnologii eco;
- Aleaga un restaurant la care sa ia cina Joia viitoare;
- Gaseasca o crema potrivita pentru pielea sensibila din timpul iernii;
- Aleaga o carte potrivita drept cadou pentru nepotelul lor de 3 ani;
- Afle informatii noi despre strategii de marketing web.
Daca site-ul tau poate oferi aceste nevoi, atunci e cazul sa clarifici acest lucru imediat. Din primul moment in care ei vad Homepage-ul tau, sau o pagina la intamplare pe care au deschis-o, vizitatorii trebuie sa stie daca le poti oferi ceea ce au nevoie. Daca site-ul tau nu e potrivit pentru ei, pot merge mai departe. Daca site-ul tau pare sa le ofere raspunsurile pe care le cauta, vor mai ramane putin pentru a afla ce le poti oferi cat mai apropiat de ceea ce cauta.
Ofera cititorilor instrumentele prin care se pot informa cat mai clar cand vine vorba de o decizie de a cumpara.
Acum ca vizitatorul tau s-a hotarat sa mai exploreze site-ul, trebuie sa ii oferi toate informatiile de care au nevoie pentru a lua o decizie. Pentru a face asta, trebuie doar sa oferi un continut précis, care sa includa beneficiile si caracteristicile produsului tau sau serviciilor pe care le prestezi. Acest lucru va permite vizitatorilor tai sa judece calitatea lucrului pe care il oferi si sa decida daca ceea ce tu prezinti ii poate ajuta.
Cantitatea de informatie oferita depinde de ceea ce prezinti. Daca un vizitator allege un liceu, el sau ea vor dori sa stie detalii despre scoala, amenajari, colegi, cursuri oferite etc. vorbim despre o decizie important ace necesita o informare pe masura. Daca un vizitator este un impatimit al bucatariei italiene, atunci meniul, locatia, programul si cateva fotografii (atat preparate cat si amenajare) ale restaurantului tau sunt probabil suficiente.
Pune-te in locul vizitatorului tau. Sa presupunem ca ai nevoie de o informative legata de marketing web. Daca citesti déjà aceasta propozitie inseamna ca ai luat déjà o decizie. Ai decis sa citesti acest articol si ai ramas pe aceasta pagina dupa primele cateva paragrafe. Daca ai fi cautat informatii legate de web developing folosind AJAX, déjà ai fi iesit de pe acest site.
Oamenii vorbesc despre continutul Web ca si un mod de a "lipi" - metode prin care pot pastra vizitatorii pe site si prin care ii pot incuraja sa revina pe viitor. Dar asta nu reprezinta un punct final. Este doar o tactica prin care se doreste ca accesarile lungi si repetate vor incuraja vizitatorii sa cumpere, sau sa foloseasca lucrurile noastre. Daca transmiti un continut care sa poata ajuta la luarea unei decizii bazata pe informatii clare, atunci ti-ai facut treaba. Increderea s-a stabilit si le-au fost oferite instrumentele necesare pentru a allege intelept. Daca apreciaza programul nostru, crema de corp, meniul, sfatul Web, atunci vor cumpara / manca/ citi chiar acum si vor reveni pentru mai mult.
Daca oferi vizitatorilor informatiile de care au nevoie, indeplinesti atat scopul nostru cat si al lor, formand astfel relatii ce pot dura pe viitor.
Maria Calangiu Admin