Blog
2014 01 Oct

Google Organic CTR ( Click-Through Rates ) in 2014

Echipa Advanced Web Ranking a lansat un studiu realizat in iulie 2014, in care prezinta destul de interesant evolutia CTR pentru rezultatele organice in 2014.

Studiul realizat pe date fresh, este prezentat in detaliu si pe moz. Pe scurt, datele sunt urmatoarele:

  • Loc 1: 31.24%
  • Loc 2: 14.04%
  • Loc 3: 9.85%
  • Loc 4: 6.97%
  • Loc 5: 5.5%
  • TOP 5 : 67.6%
  • Loc 6-10 : 3.37%

Studiul este realizat pe datele a 5.176 site-uri si 465.020 keywords US si internationale.

Pentru cei mai putini familiarizati cu datele despre CTR (Click-Through Rates) pentru rezultatele organice, trebuie mentionat ca astfel de date ofera raspunsuri la intrebari destul de intalnite in randul clientilor:

  • Ce trafic primesc daca sunt in prima pagina?
  • Cat de mult merita investitia pentru pozitionarea in top 3?

Avem astfel o estimare pe baza studiului de mai sus, unde 71.3% din trafic ajunge si se opreste in site-urile din prima pagina, doar 5.99% ajung in pagina 2 sau chiar 3. Primele 5 pozitii obtin 67.6% din traficul generat de Google.

google ctr 2014

Unde sunt restul de 23%?

  • Sunt cei care au generat o cautare gresita (realizeaza ca doresc altceva si schimba cautarea)
  • Traficul care se opreste in anunturile Adwords (gasesc ceea ce doreau si nu mai ajung la rezultatele organice)
  • Cautarile unde Google ofera raspunsuri automate (produse pentru cautari shopping, sau diverse servicii google), astfel incat nici un site nu primeste click

Desktop vs Mobile

Rezultate aproape identice.

Branded vs. unbranded

google ctr brand

Aici cresterea este majora si normala.

Cifrele sunt utile in estimarea traficului la inceputul unei campanii/strategii SEO.

Datele din studiu sunt informative si sunt o medie pentru peste 450.000 cautari. Ele ajuta la o estimare aproximativa pentru inceput, iar in momentul in care strategia seo isi atinge obiectivul (top 3), puteti estima pe baza datelor obtinute CTR real pentru fiecare cautare, grup de cuvinte sau o medie pentru toata nisa.

La 1000 de cautari (unbranded) pentru un cuvant cheie:

  1. primeste ~ 312 vizitatori
  2. primeste ~ 140 vizitatori
  3. primeste ~ 99 vizitatori
  4. primeste ~ 70 vizitatori
  5. primeste ~ 55 vizitatori

Pozitiile 5+ primesc ~ 100 vizitatori

Iar restul sunt cei care schimba cautarea (au gresit sau google a sugerat altceva), se opresc in Adwords (reclama platita) sau primesc raspuns automat de la Google (fara sa mai viziteze nici un site).

 

scris de

Cristian Butaru Project Manager