Blog
2014 15 Aug

Valoarea unui Advertorial

Unul dintre putinele tipuri de link-uri "agreate" de Google este cel dintr-un advertorial. Din 2012, de la ultimele update-uri Google, advertorialele au primit o atentie aparte. Cum marea lor majoritatea sunt articole platite, intrebarea este:

Cat costa un advertorial?

Exista doua tipuri principale de advertoriale:

  • pentru seo
  • pentru seo si trafic

Link-ul obtinut intr-un advertorial este un link dintr-un articol relevant pentru afacerea voastra, deci se poate considera unul din link-urile de calitate. Calitatea site-ului insa ofera valoare link-ului. 

Un advertorial de calitate pentru o strategie seo, este publicat pe un site:

  • relevant (related) afacerii tale
  • cu vechime
  • autoritar
  • cu foarte putine link-uri externe in pagina (ideal sub 10)
  • cu un procent mic de advertoriale (ideal sub 30% din articole)

In cazul in care scopul publicarii acestuia este si atragerea de trafic, atunci trebuie sa estimati si traficul generat de advertorial.

Problemele apar la evaluarea unui advertorial. Fiecare site sau blogger are preturile lui, in functie de estimarile personale.

Site-urile de stiri, cat si blogurile cunoscute, percep preturi foarte mari, de exemplu: 300-1000 euro un advertorial pe un site de stiri, sau 30-400 euro un advertorial pe un blog cunoscut. Preturile sunt calculate pentru trafic, pentru ca se considera ca site-ul promovat primeste automat cateva zeci (mii) de vizite. 

Problema majora la site-urile de stiri, sunt link-urile externe. Sunt site-uri cu peste 100 link-uri externe, care ofera unui advertorial o valoare extrem de mica pentru strategia seo.

Daca va doriti doar o campanie de advertoriale cu scopul obtinerii de pozitii cat mai bune, advertorialele pe site-urile de stiri nu-si au rostul. Cu aceeasi suma puteti obtine cateva zeci de link-uri ce va ofera un avantaj in serp si implicit trafic.

De exemplu, un advertorial pe un site model "comunicate de presa" precum rezervat.ro va costa 5 euro, cu un numar de link-uri externe in pagina sub 5. Articolul trebuie sa fie unic (nu duplicate) si este adaugat in categoria corespunzatoare.

Blogurile mai putin cunoscute, cat si site-urile de stiri locale, percep preturi intre 5-50 euro. Pentru orice afacere cu o strategie de inceput (1-2 ani) sau isi doreste promovarea pe o nisa cu concurenta medie, aceste tipuri de advertoriale sunt o investitie foarte buna.

Exemple de preturi:

Site de stiri, pret cerut 300 euro.

  • Nr de link-uri externe > 120
  • Numarul de link-uri interne > 450

Valoarea reala pentru un advertorial seo: 10 euro. Advertorial seo + trafic: 50 euro

Site de stiri, pret cerut: 800 euro.

  • Nr de link-uri externe > 80
  • Numarul de link-uri interne > 150

Valoare reala seo: 20 euro. Valoare seo+trafic: 50 euro

Sunt site-uri vechi, autoritate, fara multe advertoriale si un PR 6+. Se considera ca fiecare site creeaza si continutul. Dar pentru seo, sutele de link-uri in pagina nu ofera valoare link-ului, iar pagina cu siguranta nu primeste autoritate, datorita numarului mare de articole postate zilnic.

Blog cunoscut, pret cerut 300 euro

  • Nr de link-uri externe > 30
  • Numarul de link-uri interne > 80

Valoare reala seo: 20 euro. Valoare seo+trafic: 50 euro

Blog cunoscut, pret cerut 100 euro

  • Nr de link-uri externe > 40
  • Numarul de link-uri interne > 100

Valoare reala seo: 10 euro. Valoare seo+trafic: 40 euro

Sunt site-uri vechi, autoritate, fara multe advertoriale si un PR 4+. Se considera ca fiecare blogger creeaza si continutul advertorialului.

Indiferent ca este site de stiri sau blogger cunoscut, platiti efectiv pentru traficul probabil si mai putin pentru valoarea link-ului din advertorial.

Un blog nisat cu un procent mic de advertoriale si cat mai putine link-uri externe, va ofera o valoarea seo mai mare, la un pret mai mic. 

In locul unui advertorial pe un site de stiri, puteti obtine 15-30 advertoriale pe bloguri mici si medii.

Ceea ce nu inteleg site-urile de stiri ce solicita preturi foarte mari, pentru un trafic foarte mic, este ca un advertorial la un pret corect, atrage automat inca 5-10 advertoriale de la concurenta.

Puteti publica pe site-uri de comunicate de presa advertoriale gratuite sau pentru o suma de sub 10 euro, unde avantajul seo este mult mai mare, datorita numarului mic de link-uri externe si continutul unic. Avantajele seo sunt mult mai mari pe aceste tipuri de site-uri, unde costurile sunt foarte mici sau puteti publica de multe ori si articole gratuit.

Tot pentru o suma mica puteti publica oferte pe site-uri gen oferte.info, unde pe langa un articol related cu link catre site, beneficiati si de un trafic destul de targetat.

Evitati blogurile cu multe link-uri externe, noi (mai noi de 1 an), cu foarte multe link-uri catre ele (mai mult de 100 root links) si mai ales blogurile cu foarte multe advertoriale (> 50% din articole sunt advertoriale). Site-urile create special pentru advertoriale sunt pasibile de penalizare.

Valoarea advertorialului o stabiliti in functie de bugetul seo si mai ales de posibilitatea de a alege dintr-o lista de site-uri. 

Alegeti site-uri curate, cu foarte putine link-uri externe, continut pentru user si un numar mic de advertoriale (raportat la numarul de articole).

scris de

Cristian Butaru Project Manager