Un URL sub un oricare alt nume functioneaza tot ca un URL ( subdomenii )
In ultimele saptamani, am primit o multime de intrebari si comentarii legate de URL-uri si conventii de nume. Iata cateva dintre nedumeririle clasice:
- Departmentul X are adresa de web: http://departmentx.case.edu. Adresa noastra de web este: http://www.case.edu/school/foobar/
foobar.html. Ne puteti schimba adresa noastra in http://foobar.case.edu?
- Putem obtine o adresa de web mai scurta pentru pagina noastra? URL-ul nostru ne distruge marketing-ul.
- Site-ul nostru are o adresa lung ape care am imprimat-o in corespondenta noastra de pana acum. Nu avem un traffic atat de mare pe cat ne-am fi asteptat deoarece numele este prea lung. Cum il putem modifica / scurta?
Astazi ma voi adresa primei intrebari, legata de subdomenii, apoi voi continua discutia pe tema conventiilor de nume intr-un articol viitor.
Subdomenii: http://yourname.case.edu vs. http://www.case.edu/yourname vs. http://www.case.edu/your division/yourname
Aici la Case folosim o structura ierarhica de nume, insotita de adrese cum ar fi http://www.case.edu/your division/yourname, pe principalul Case Web server. Subdomeniile, adresele gen http://yourname.case.edu, sunt folosite de site-uri web gazduite pe alte servere deoarece este cea mai eficienta metoda de a include astfel de site-uri in domeniul case.edu. Subdomeniile nu sunt in sinea lor mai bune sau special, ci pur si simplu ofera o solutie tehnica unei problem tehnice. Site-urile gazduite pe serverul principal Case nu pot fi modificate pentru a avea adrese de subdomenii, dar nu e nici o problema pentru ca nu exista dezavantaje in a face asta. Fostul meu coleg, Kevin Adams, explica acest lucru in articolul sau Subdomains vs. Accounts - Case's Naming Conventions.
Subdomeniile site-urilor noastre personale sau de business sunt folosite de obicei in cazul in care continutul se afla pe un server diferit sau atunci cand continutul este diferit fata de site-ul principal din punct de vedere al topicului - dar nu atat de diferit pentru a beneficia de un domeniu separate. De exemplu, http://maps.google.com ofera un serviciu oarecum diferit fata de motorul de cautare gasit pe http://www.google.com/, dar folosinta comuna a domeniului google.com permite utilizatorilor sa stie ca ambele servicii sunt oferite de acceasi entitate si intareste brand-ul Google. Totusi, Google Analytics foloseste http://www.google.com/analytics/ (un subfolder in loc de un subdomeniu) din cauza faptului ca serviciile de analiza sunt mult mai legate de serviciul de cautare.
Webmasteri de la Case sau alte universitati se pot contrazice in legatura cu faptul ca site-urile lor sunt diferite din punct de vedere al topicului - pana la urma vorbim de site-uri cu topicuri variate de la Istoria Artei pana la Darwin si Evolutia - insa, colectiv, aceste subiecte se leaga de misiunea noastra educationala nu exista nici un motiv ca ele sa fie deosebite prin folosirea de subdomenii.
Subdomeniile nu pot imbunatati search engine optimization (SEO) ?
Din ceea ce am auzit pana acum, raspunsul este nu, desi s-a incercat folosirea subdomeniilor pentru a pacali sistemul. Cand cineva cauta un anume cuvant sau fraza, majoritatea motoarelor de cautare vor limita numarul rezultatelor afisate pentru fiecare domeniu. Astfel incat daca vei cauta pe Google "Web Development Blog", vei vedea ca acest blog apare de 2 ori (limita normal a Google este de 2 rezultate). Pagina principala apare in rezultate si tot asa apare si una din paginile individuale de intrare. Pagina de intrare este afisata sub pagina principal pentru a arata de unde provine.
Inainte, subdomeniile erau tratate ca si site-uri diferite, astfel incat vanzatorii distribuia continut pe subdomenii si listarile aditionale apareau pe paginile de rezultate ale motoarelor de cautare. Chiar daca acest lucru a fost de ajutor pentru vanzatori, nu a fost foarte benefic pentru beneficiary, astfel incat Google si-a modififact algoritmii pentru ca subdomeniile sa nu mai primeasca un avantaj automat. Relevanta este pe primul loc, dar asta nu inseamna ca nu vei vedea niciodata mai mult de 2 subdomenii in SERP. (O cautare pentru "Case Western Reserve" va afisa mai multe subdomenii.) inseamna doar ca avand in vedere faptul ca continutul este distribuit egal, subdomeniul nu va avea un avantaj in fata unui subfolder cand vine vorba de SEO.
Daca folosesc un subdomeniu, voi avea o adresa mai scurta decat cea pe care o am acum.
In timp ce un subdomeniu poate consta intr-un nume de fisier oarecum mai scurt, acest lucru va avea un impact minor in strategia de marketing. Vom discuta despre lungimea URL si conventiile de nume in postarile viitoare.