Blog
2013 27 May

Penguin 2.0 un mare esec din partea GOOGLE

Pentru cei care nu sunt familiarizati cu update-urile Google din ultimul an, aveti definitia Penguin (Pinguin):

Google Penguin is a code name for a Google algorithm update that was first announced on April 24, 2012. The update is aimed at decreasing search engine rankings of websites that violate Google’s Webmaster Guidelines by using now declared black-hat SEO techniques, such as keyword stuffing, cloaking, participating in link schemes, deliberate creation of duplicate content, and others. Unlike PageRank, however, Google makes all updates to this algorithm public.

Intr-o traducere simpla, este un update ce are ca scop eliminarea site-urilor care folosesc metode seo neagreate de Google pentru obtinerea de rezultate de top intr-un timp scurt.

Povestea Penguinului care curata netul de spam

Primul update Penguin a provocat un val de nemultumire in randul celor care au fost penalizati dar si un val de multumire din partea celor care au crescut, atat ca trafic cat si ca pozitii pe diferite cautari. Google parea ca a gasit solutia, si incepea sa scoata site-urile spam din rezultate. Totul a durat maxim o luna, timp in care tehnicile s-au schimbat, iar metodele de spam s-au imbunatatit. Webmasterii au invatat relativ repede noile cerinte si s-au adaptat, astfel ca Google nu mai poate face, in cele mai multe cazuri, diferenta intre un site promovat "natural" si unul promovat "artificial".

In urma cu o saptamana Google a lansat un nou algoritm, Penguin 2.0, anuntat ca un update major ce trebuia sa elimine inca o data din cautari site-urile promovate artificial sau agresiv si implicit sa imbunatateasca simtitor rezultatele oferite in motorul de cautare. Cum Google are obiceiul sa "o dea in bara", indiferent ca e vorba de achizitii, lansari de produse sau servicii, Penguin 2.0 s-a dovedit un mare esec.

Locul 1 prin spam pe cea mai bine platita nisa din lume

Aveti mai jos un raport pentru site-ul care ocupa prima pozitia pe CEA MAI BINE PLATITA nisa din lume: (Cheap) CAR INSURANCE. (CPC > 45 usd )
car-insurance-cpc


penguin 2

Ce ne spune graficul de mai sus? Ca Penguin NU EXISTA in practica si ca este doar o poveste.

In mai putin de 3 luni, un site obtine 7500 root(domain) links, si se pozitioneaza pe locul 1 pentru cea mai bine platita cautare, pe cea mai competitiva piata! Cu un aport de 2000 root lunar, ajunge la peste 9500 root links, din care > 20% din Rusia (domenii .ru), pe care Penguin le considera naturale. Veniturile lunare pentru un astfel de site sunt extrem de mari, de ordinul sutelor de mii de dolari.

Surprinzator, sau nu, Google il considera un site bun, cu link-uri "naturale" si continut relevant. 

Cum a reusit aceasta performanta? Exact prin metodele interzise de Google si analizate de Penguin.

Pe aceeasi nisa (cautari) dar in piata (UK), "brandul" moneysupermarket.com foloseste nu mai putin de 26 redirects 301, din care doar 18 catre pagina de car insurance:)

Datele de mai sus sunt destul de relevante, concluzia va apartine!

Discutia despre advertoriale, press release, linkuri din retele sociale si restul a devenit inutila. Google nu poate opri spam-ul; si asta dupa mai mult de 1 an de updateuri si date analizate. 

Pentru o cautare banala in Romania: idei amenajari interioare, primele doua rezultate sunt doua pagini gazduite pe platforme gratuite - blogspot.com (cu redirect la .ro) si wordpress.com si care surprinzator, au acelasi proprietar:) si link-uri intre ele.

Penguin, Panda, Zebra... toata gradina Zoo a lui Google e inutila in combaterea spam-ului si incercarea de a oferi rezultate relevante. Am impresia ca rezultatele si algoritmul vechi (anterior penguin 1.0) erau mult mai relevante.

 

scris de

Cristian Butaru Project Manager