Blog
2014 22 Oct

10 Sfaturi social media marketing pentru incepatori

Ce reprezinta social media marketing?

Acesta resprezinta un proces de crestere a gradului de constientizare a brand-ului personal, al produselor sau serviciilor pe care le oferiti clientilor, prin variate canale social media. Scopul final al oricarei campanii de social media marketing este acela de a genera trafic site-ului, de a creste vizibilitatea produsului, de a creste numarul de media followers sau a numarului de clienti. In ziua de astazi cele mai populare retele de social-media sunt: Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, Linkedin, YouTube si Tumblr.

De ce este important social media marketing?

  • Este cel mai rapid mod de a raspandi cuvantul cu privire la aparitia unui nou produs, serviciu sau a unui stiri. Acesta poate rivaliza in minute si viteza cu alte mijloace media traditionale, precum TV;
  • Este o tendinta moderna, deoarece milioane de oameni petrec o buna perioada din timp pe aceste retele social media. Asadar, daca ai nevoie de oameni, cu siguranta, vei stii unde sa-i gasesti;
  • Este o piata relativ noua. Acum foarte mult timp, vanzatorii unor anumite produse au aflat faptul ca multi oameni isi petrec timpul conducand masini, asadar s-au gandit sa monteze panouri publicitare pe drumuri. Astazi, oamenii isi petrec timpul pe retelele media, prin urmare ca vanzator, va trebui sa incepti sa ganditi in asa maniera;
  • Este un nou influentator. Tot mai multe studii arata faptul ca social media se transforma intr-o adevarata afacere, pe masura ce multe companii au atestat faptul ca multi dintre clientii acestora au fost gasiti pe Facebook sau Twitter.

Sfaturi Social Media Marketing pentru incepatori

Cum poti profita de beneficiile oferite de social media? Cum este posibil ca incepatorii sa construiasca o prezenta social media adecvata si in mod rapid? Acestea sunt intrebarile la care veti gasi raspunsurile in randurile ce vor urma.

1. Decideti care este platforma/sunt platformele social media pe care le veti utitiliza

Ca incepator, veti avea nevoie sa alegeti una sau doua platforme social media si sa va concentrati asupra acestora, mai degraba decat sa incercati sa lucrati pe toate platformele posibile, in acelasi timp. Din pacate, aceasta este o greseala frecventa pe care multi incepatori o fac, iar la final nu vor obtine niciun beneficiu scontat.

O modalitate reusita de a indentifica ce platforma se potriveste cel mai bine nisei tale, este aceea de a gasi influentatorii si de a analiza cazurile in care au avut succes. De exemplu, afla care sunt liderii din nisa ta si verifica numarul de fani de pe Facebook, numarul de followers pe Twitter, Google+ sau Pinteres etc. In cazul in care au 100.000 de fani pe Facebook, dar doar 10.000 pe Twitter, atunci acesta este un indiciu bun ca Facebook este mult mai potrivita pentru nisa dumneavoastra. Totodata, este un semn ca ai mai multe sanse de succes pe aceasta platforma decat pe altele, prin urmare va puteti folosi timpul eficient pentru aceasta.

2. Optimizati profilurile de social media

Odata ce ati decis care sunt instrumnetele de social media pe care le veti utiliza, urmatorul pas consta in optimizarea profilurilor tale pe aceste site-uri. Prin optimizare vei creste semnificativ sansele de a obtine mai multi followers si totodata este o modalitate excelenta de a stimula eforturilor tale de SEO.

Exista cateva reguli generale care se aplica la toate site-urile:

  • foloseste o poza reala si adecvata, evita sa folosesti poze cu animale, locuri sau orice altceva care nu este reala. Social media consta in stabilirea unor legaturi cu oamenii, iar daca doresti sa fii un profil de incredere vei avea nevoie „sa iesi din cusca” si sa te arati cu adevarat pe site;
  • realizeaza o descriere excelenta despre tine sau despre compania ta. Care este expertiza ta? Cu ce anume te poti mandri? Mentioneaza toate astea pe profilul tau;
  • ofera o indicatie utilizatorilor asupra carui tip de informatii veti impartasi. Cu toate ca acest lucru nu este necesar, personal imi place sa citesc in profile ce fel de informatii ma pot astepta. De exemplu, in profil poti specifica „social media, sfaturi in marketing si consultanta”;
  • daca este cazul, include un link catre site-ul dumneavoastra. Pe facebook, il poti include in sectiunea „Despre”, Pe Twitter si Pinteres in”Sectiunea Web Site etc. Cu alte cuvinte, folositi profilele social media, de asemenea, pentru scopurile legate de SEO.

3. Conectati site-ul sau blogul cu paginile de social media

Din moment ce aveti pregatite profilele social media, urmatorul pas consta in a conecta propriul website cu pagina social media. Exista o anumita procedura ce trebuie urmata pentru fiecare platforma si este foarte important sa o faceti corect.

O corelare corecta intre cele doua mijloace presupune faptul ca motoarele de cautare si site-urile de social media stiu carui site, ii corespunde o pagina de social media.

4. Adaugati butoane de social media pe site-ul dumneavoastra

Pe langa conectarea site-ului afacerii dumneavoastra cu paginile de pe social media, veti avea nevoie, de asemenea, sa adaugati butoane de social media pe site, astfel incat cititorii sa poate impartasi cu usurinta continutul dumneavoastra.

In functie de platforma, exista mai multe moduri si plugin-uri pentru a fost acest lucru. Va sugerez sa cautati pe Google, utilizand „cum adaug butoane de social media x”, unde x reprezinta planforma pe care este bazata site-ul dumneavoastra. Ca o regula generala, pastrati butoanele in partea superioara a paginii pentru a creste expunerea.

5. Gasiti si urmariti influentatorii din nisa dumneavoastra

Pana in prezent, am selectat cele mai potrivite instrumente de social media pentru nisa dumneavoastra, optimizand profilele social media, conectand site-ului la acele pagini si adaugand butoane pe site-ul web, pentru o mai mare interactiune. Urmatorul pas, evident, este acela de a indentifica persoanele care ne vor umari, dar cel mai important de a construi treptat tribul nostru de adepti.

As putea spune ca exista cinci pasi de baza care trebuie urmati pentru a obtine cat mai multi followers, iar acestia sunt descis in punctele de la 6-10 de mai jos. Inainte de a trece la acest aspect, mai intai trebuie sa identificati si sa urmariti influentatorii din nisa dumneavoastra.

Este aproape o certitudine faptul ca acestea nu va vor urmari, dat fiind faptul ca aveti un cont nou, fara followers, dar urmarirea lor este importanta deoarece puteti obtine noi followes si in acelasi timp puteti obtine informatii importante si noutati din respectiva nisa, care v-ar putea ajuta.

6. Pastrati un echilibru intre following si followers

Odata ce ati inceput sa urmariti activitatea social media a unor persoane, va trebui intotdeauna sa aveti in minte faptul ca este mai bine sa pastrati o balanta intre numarul persoanelor pe care le urmariti si numarul persoanelor care va urmaresc inapoi. Acest aspect este important pe Twitter, Google+ si Pinterest, iar motivele sunt multiple:

  • aplicatii software folosesc acest raport, followers/following, pentru a face sugestii in ceea ce priveste „pe cine sa urmariti”, astfel daca aveti raportul foarte mare atunci veti reduce la minimum sansele de a obtine noi adepti de calitate;
  • este o chestiune de incredere. Cine crezi ca are un profil de incredere: cineva cu 1000 de adepti, dar care urmareste 2500 de persoane sau cineva care are 550 de adepti si urmareste un numar de 510?
  • un profil echilibrat este util pentru SEO

7. Partajeaza continut interesant (text, imagini, video)

Aceasta este temelia pentru a avea o companie de social media marketing de succes. Cand vorbim despre publicarea unui continut, intotdeauna spunem ca acesta trebuie sa fie vital si relevant, mai ales pentru retelele social media. Daca impartasiti continut interesant si util veti putea obtine mai multe re-share-uri, mai multi vizitatori si in anumite conditii, mai multi clienti.

Ce este un continut interesant? Poate fi o combinatie intre articole/povesti/pagini legate de nisa dar nu neaparat, numai, de pe site-ul propriu; statistici interesante cu privire la domeniu; citate motivationale legate de nisa sau anumite studii de cercetare; imagini si video-uri; aspecte amuzante cu privire la nisa dumneavoastra, astfel incat sa smulga un zambet de pe buze celor care le urmaresc.

8. Postati de mai multe ori pe zi, insa fara sa exagerati

O intrebare comuna a personelor care se afla la inceput este „de cate ori ar trebui sa postez pe zi?”. Raspunsul depinde de retea. Exista multe studii in acest sens care analizeaza efectul de frecventa al postarilor si bunele practici certifica, urmatoarele:

  • pe pagina personala de Facebook –ori de cate ori doriti;
  • pe pagina de afaceri de pe Facebook – nu mai mult de 1-2 ori pe zi si nu mai mult de 7 ori pe saptamana. Exista studii care sustine aceste cifre;
  • Twitter- cu cat postezi mai mult, cu atat mai mult esti expus;
  • Google+ Business page- de cate ori doriti, dar fara sa exagerati deoarece acest lucru poate provoca rezultate opuse;
  • Pinterest- de cateva ori pe zi este suficient.

9.Nu uitati „follow back”

Cei mai multi se concentreaza pe modul de a obtine noi adeptati, dar uita sa urmareasca paginile de social media celor care i-au urmat deja. In fiecare zi trebuie sa creati obiceiul de a vedea oamenii care sunt adreptii tai si este indicat sa le intorci „favorul”. Daca nu vei face acest lucru in mod regulat, atunci cel mai probabil unii dintre ei vor decide sa devina unfollower, generand in timp scaderea acestora.

10. Respectati regulile si fiti rabadatori

Retelele social media au reguli pentru a putea pastra spammeri departe. De exemplu, exista o limita pe Twitter cu privire la numarul de persoane pe care le puteti urmari pe zi, exista, de asemenea, o limita pe Google+ cu privire la numarul persoanelor pe care le puteti adauga/sterge din cercurile dumneavoastra, Facebook are propriile sale reguli, iar lista poate continua.

Asta inseamna ca va dura ceva pana veti obtine mii de fani/adepti, prin urmare va trebui sa aveti rabdare si sa nu incercati sa grabiti rezulatele, fie prin incalcarea regulilor (contul dumneavoastra va fi suspendat), fie prin cheltuirea unor sume de bani pentru „cumpararea unor fani” sau ceva similar.

Incercati sa va petreceti timpul pentru crearea unui profil de social media extraordinar, care va rezista in timp si care, de ce nu, sa devina unul dintre profilele de autoritate in nisa dumneavoastra.

scris de

Ivan Ana-Maria seo executive