Google - subminarea economiei Statelor Unite si nu numai!
Mi-am propus sa scriu in categoria Google, problemele majore pe care Google le provoaca din ce in ce mai mult economiilor nationale si implicit companiilor.
Orice companie are nevoie de promovare online. Oferi servicii? Ai nevoie de promovare! Vinzi produse? Promovare! Vrei sai oferi informatii? Promovare!.......
Cum Google este de ani buni principalul motor de cautare, in unele tari cu peste 80% din piata, promovarea pentru motorul de cautare Google a devenit esentiala.
Cum orice companie sau corporatie isi doreste site-ul de prezentare in prima pagina in google, ideal locul 1, campaniile adwords au devenit mult mai importate decat optimizarea unui site. Dar in acelasi timp bugetele pentru campaniile adwords sunt in unele cazuri ENORME.
Daca ati lucrat vreodata cu Google Adwords, ati observat ca unele cuvinte sunt exorbitant de scumpe. Dar 55 usd pentru un click? NU pentru un clinet (pentru cei care nu stiu ce este CPC), ci pentru un simplu click pentru prima pozitie! O sa discutam despre piata de asigurari intr-un alt articol.
Cum isi acopera o companie bugetul de Adwords? Prin includerea costurilor in pretul serviciilor sau a produselor!!! Iar in final aceste costuri sunt suportate de catre consumator!!!
Astfel Google devine principalul motiv pentru care din ce in ce mai multe companii online intra in faliment. Daca nu esti in prima pagina in Google, nu existi ca afacere!!! Nu este valabil inca in romania. Avem inca destule generatii care nu folosesc internetul, deci nu se aplica la Romania, inca:)
Orice buget de marketing include "targetul online", iar cum preturile sunt din ce in ce mai mari pentru AdWords (54 usd per click :) ), iar singura companie care poate vinde este Google, ofera Google posibilitatea de monopol si implicit cresterea costurilor produselor si serviciilor oferite de companii.
Robert Birge, the chief marketing officer of FairSearch member Kayak, refers to Google’s advertising programs as a “tax.”
“The Google tax isn’t obvious, but it’s very real,” Birge says. “As Google has become the starting place for most people on the Internet, companies large and small have to pay a toll in order to just show up on the consideration list. These costs are real, they are substantial, and they get passed along to the end user even if they are hidden.”
Ben Hammer, a FairSearch spokesman, puts it like this:
Google’s dominance online has real costs to consumers and the American economy, and any suggestion by Google to the contrary can’t be taken at face value. As antitrust enforcers investigate whether Google is violating the law, and how to stop those specific practices, it’s important to consider why this scrutiny is important — to ensure that American consumers and the economy gets the full benefit of truly competitive and free online markets.
Cristian Butaru Project Manager