Blog
2011 07 Aug

Daily Deals - site-urile de oferte - reduceri si falimentul afacerilor

In ultimul an site-urile de oferte si promotii - daily deals, pe model Groupon au luat amploare foarte mare si in Romania (numai noi am primit cel putin 30 de cereri pentru site-uri asemanatoare).

Idea de reducere, promotie, discount suna bine pentru oricine, mai ales in perioada de criza.

Cine beneficieaza de aceste reduceri, chiar si de 80%?

La prima vedere, toata lumea: afacerile, clientii si site-urile de profil. Dar in realitate produc mai mult "damage" decat profit.

Afacerile care incearca sa se promoveze in acest fel? NU.

Pentru ca un restaurant ofera un cupon, o reducere sau orice fel de promotie in speranta ca acei clienti vor revenii cu drag si alta data. Intamplator sau nu, nu mai revin. Vanatorii de cupoane, prefera sa schimbe magazinul tot timpul, in speranta unei reduceri. Dar clientii nemultumiti din diverse motive, au timp sa-si scrie comentariile si parerile pe site-urile de profil, iar asta a dus la disparitia unor lanturi de restaurante.

“The ultimate harm is the culmination of all of these group buying coupon programs and restaurants participating in them feed the addiction of coupon clippers, who hop from one restaurant to another,” says Joel Cohen of RestaurantMarketing.com, a leading consulting website for the food service industry. “I’ve definitely heard more horror stories than success stories.”

In ultimul an, apare o scadere foarte mare a numarului de oferte pentru restaurante, baruri, cluburi, si chiar si de servicii medicale in piata de profil din Statele Unite.

E doar un exemplu din miile existente pe internet. Clientii nu se intorc, pentru ca ei vaneaza oferte, iar afacerea vinde in pierdere, sperand la un profit pe termen lung, care defapt devine in cele mai multe cazuri, o presa negativa si implicit ruinarea brand-ului.

Aveti o afacere ce deruleaza  astfel de campanie? sau planuti una? Va recomand sa cititi din cele 1.200.000.000 de pagini :) rezultate pe o cautare gen: daily deals sites bad for business

Clientii? Poate, dar pentru un timp scut.

Cel mai important este ca 7-80 % din reduceri sunt virtuale. Poti cumpara acelasi produs la pretul de la oferta, fara sa fie nevoie sa cumperi un cupon:) Trebuie doar sa cauti sau sa astepti sa treaca promotia. Vei avea surpriza sa-l iei si mai ieftin decat la promotie!!! Cate din produsele oferite la reduceri merita defapt cumparate?

Cum poti sa crezi ca o pizza la oferta e la fel cu una cumparata normal? Sau poate e mai bun un implant dentar la oferta? Sau o epilare? :))

Vanatorii de cupoane se plictisesc rapid si aleg in timp, profesionalismul si calitatea in schimbul pretului redus. In acelasi timp datele lor personale, cu care sunt obligati sa se inregistreze, si ulterior sa le actualizeze, sunt vandute companiilor de marketing, si in final sunt nevoiti sa suporte sutele de mail-uri zilnice, telefoane de vanzari, pliante la usa......... ajungand in final sa-si schimbe nr de tel, adresa de mail......

Last week, Groupon announced that it will share consumers’ purchasing data, as well as geological-location information with its partners, which Groupon says is simply a step toward offering consumers more deals targeted to their interests and location.

In data de 10 iulie, clientii Groupon au fost notificati ca:

“We want to let you know that we’ve updated both our Privacy Statement and our Terms of Use. These new terms, which affect all Groupon users, accommodate our new products and services that allow us to offer you more relevant deals…[and] address how we are partnering with companies to offer users new deal categories…

Daily Deals - un business foarte profitabil pentru site-urile de profil!!!

Singurii castigatori sunt defapt firmele ce administreaza site-urile daily deals. Cum comisionele sunt intre 30-70% fac un profit enorm.

Atat timp cat exista afaceri disperate sa faca profit, si prefera sa aleaga acest tip de promovare, cu tot riscul de pierderi financiare si de imagine, site-urile de oferte si promotii vor exista. Dar cum trendul este dat de Statele Unite, unde afacerile se retrag din nisa daily deals si se intorc la promovarea clasica, si pun accentul pe profesionalism si calitate, si la noi cred ca in maxim 1 an vor ramane 3-5 competitori, iar in 2 ani, singurele oferte vor fi doar la produse unde adaosul este de minim 300% . Iar atunci unde mai este reducerea pentru vizitator?

Nu am nimic cu acest tip de afacere, Daily Deals = Oferte de reduceri zilnic, avem cateva site-uri

Sa nu intelegeti gresit, afacerea in sine este una foarte buna. Dar nu pentru afacerile ce ofera oferte si nici pentru vanatorii de cupoane. Este profitabila pentru site si atat. Asa ca fiind o nisa buna, incercam sa profitam de ea. Rostul acestui articol este de informare a afacerilor mici ce doresc sa lanseze o campanie de acest gen. Puteti sa verificati unul din site-urile agentiei pe modelul daily deals sau oferte reduceri, in varianta romaneasca: dealarena.ro, unde ve-ti regasi ofertele de reduceri si promotiile de la toate site-urile de profil din romania.

Daca doriti sa oferiti produse sau servicii de calitate, incercati sa calculati exact daca ofertele gen daily deals genereaza profit, si nu va bazati pe fidelizarea clientilor, pentru ca daca doar acesta este motivul, conversia este sub 2%.

 

scris de

Valentin Dragan Web Developer