Blog
2009 16 Jun

La ce foloseste un logo?

Daca am fi avut onoarea sa lucram impreuna cu tine pentru crearea unui logo, ai fi avut posibilitatea sa intelegi care sunt pasii de urmat in acest proces.

Totul consta in identificarea pozitiei pe piata a afacerii tale si in crearea unui concept care sa contina doar idealul - chintesenta - a ceea ce reprezinta afacerea ta.

Si sa faci acest lucru nu e la fel de usor precum e sa spui ca il faci .

66_icoMarile logo-uri au rezistat si rezista probei timpului. Ele ofera o reprezentare vizuala a brand-ului unei afaceri si ajuta la identificarea pozitiei pe piata a unei marci in mintea cumparatorului.

Daca logo-ul tau nu este conceput in asa fel incat principalele preocupari sa fie modul in care va fi folosit ( de ex. in ce zone va fi promovat), care este piata tinta si mai ales ce fac in acest sens principalii tai competitori din domeniu, atunci exista riscul sa se rataceasca prin puzderia de materiale de promovare si logouri slabe calitativ.

Un logo, sau mai bine zis o reprezentare grafica a afacerii tale, este parte integranta din CUM te prezinti clientilor tai.

Unii oameni pot face greseala sa creada ca logo-ul lor trebuie conceput cu imagini si iconuri. Total gresit.

Sunt cateva logouri foarte bune care sunt folosite in zilele noastre si care nu contin grafica absolut deloc, si care sunt concepute prin folosirea inteleapta a felului in care este scris numele companiei. De exemplu, uitati-va la Coca Cola.

Un alt aspect al eficientei unui logo este faptul ca nu trebuie sa reprezinte tot si mai ales deodata. De multe ori, mai putin e mai mult. Poate suna ilogic, dar permitandu-i clientului sa isi faca doar o idee despre afacerea ta, pentru ca apoi sa caute mai mult in website-ul tau sau in brosurile tale tiparite pentru a afla mai mult este o abordare mult mai de succes.

Cel mai important de retinut este faptul ca desi poate ai un logo, un logo nu inseamna o marca. Este parte din istoria firmei. Permite materialelor tale publicitare sa spuna intreaga poveste, nu doar o parte a ei.